Shopping i Rom

Som jag redan har sagt så ska jag och min familj till Rom i sommar och då har jag förberett mig lite om sevärdheter, shopping och lite restauranger osv. Idag ska jag berätta om vilka shopping ställen jag ska besöka i Rom.

Shopping: Rom har allt du behöver eller vill ha, du behöver inte vara som jag och titta upp några speciella gator som erbjuder bra shopping, du kan gå runt och strosa lite här och där i Rom för här lär du hitta allt! Allt ifrån klädaffärer till delikatesbutiker.

 La Rinascente: Är ett varuhus, här kan du hitta allt, men jag skulle själv rekomendera att gå ute på stans gator och kolla i de små butikerna i stället för i varuhus, men själv så ska jag in hit och titta lite i alla fall! Varuhuset ligger nära Via Sicilia

Via dei Giubbonari: Är en shoppinggata som erbjuder ett ungt mode för ungdommar, här ligger alla små modebutiker på rad.

Porta Portese: Är en loppmarknad som är öppen varje söndag och här hittar du allt som du letar efter.

Franchi på Via Cola di Rienzo 204: Är Roms bästa delikatessbutik, här kan du som är intresserad av mat köpa korvar, salami, ostar, viner och pasta.

Via Cola di Rienzo: Här kan du också förutom köpa mat så kan du också köpa skor, väskor och kläder.

Mas Allo Statuto: Ligger mellan Termini och Piazza Vittorio på Via dello Statuto 11. Det mest kända varuhuset för att köpa billiga kläder och skor, detta varuhus har även öppet på söndagar.


När jag kommer hem ifrån Rom så lovar jag att jag ska ger er ännu mer shopping tips och vart man kan köpa saker billigt med bra kvalité och vart man hittar alla märkes kläder och om Rom själv har någon häftig butik som är värd att besöka, men som sagt mer om detta när jag har kommit hem ifrån Rom men det är ju någon vecka kvar.




Foton: Av mig 2005


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0