Paris

Jag har hört att Paris har verkligen minskad i besökare och kanske betyder det att de flesta har sett Paris nu och vill åka till New York, Barcelona, Belin och London istället eller så kanske det är kommunikationerna mellan turisterna och fransmännen, men jag skulle i alla fall vilja åka till Paris i vilket fall! Det verkar vara en sånn underbar mysig stad, tänk er själva att sitta på något mysigt café, äta en croissant och titta på det vackra Eifeltornet.

Paris: Paris är huvudstaden i Frankrike. Staden grundades av romarna och är belägen vid floden Seine. Paris innerstad har ca 2,2 miljoner invånare och med förorterna så har Paris en befolkningsmängd på 11miljoner invånare.
Paris är ett av världens viktigaste affärs-och kulturcentrum, men också viktigt politiskt, teknologiskt och konstnärligt centrum, Paris är modest och gastronomins huvudstad.
Varje år kommer det runt 30 000 miljoner besökare till Paris men som jag skrev innan så har jag hört att antalet besökare har minskat.

Sevärdheter i Paris

För bokning av olika sevärdheter klicka HÄR!

Alla sevärdheter man bör kolla på under en kort vistelse i Paris.

Leta efter den bästa sidan med sevärdheter själv.

Boende i centrala Paris

Sembo

Budgetplaces




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0