BILDBOMB: ITALIA, ROMA 20-27 Juni

Hej! som sagt är jag tillbaka ifrån det vackra Italien, Rom! Det har varit en vecka med mycket glass, god mat och massvis med historia! Idag tänkte jag mig att ge er en bildbomb under veckan i Rom och imorgon kommer jag att berätta vart du kan köpa den bästa pizzan, var du köper stans bästa glass, vart du fyndar billiga kläder och en underbar butik som säljer Hello Kitty prylar och andra saker, hur länge man ska vara i Rom för att hinna se de mesta av alla sevärdheter och sist men inte minst min favoritbutik i Rom! Men som sagt detta händer imorgon! Hoppas ni har haft en bra vecka och jag vill be om ursäkt att det blev lite fel med gästbloggaren men nu vet ni att det är Simone som har gästbloggat och att hon ska förmodligen komma tillbaka lite senare i sommar eller höst (Vad hemst det låter att skriva höst! sommaren har knappt börjat ju) och gästblogga när hon väl är på plats i USA! Ne nu får det vara slut pratat här kommer bilder!


Jag, mamma och pappa på Spanska trappan

Utsikt ifrån spanska trappan ner till märkesgatan Via Condotti





Piazza del Popolo



Fontana di Trevi

Colosseum

Av stenarna som hade rasat ifrån Colosseum använde romarna till att bygga framsidan av St. Peterskyrkan i Vatikanen!

Romarriket började vid den lilla vita pricken (ROM)

Och hade spridit sig så här långt!

Peters Kyrkan

St Petersplatsen

Amanda och jag inne i St Peters kyrkan.

Phantheon

Piazza Navona


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0