De bästa ställerna i Rom!

Ja, som jag har lovat er så kommer jag idag att berätta om de bästa ställerna där man kan äta god mat, köpa den bästa glassen och den bästa shoppingen!
Hoppas ni alla har uppskattat att Simone har gästbloggat här hos mig och att ni vill lika mkt som jag att hon ska komma tillbaka och skriva när hon väl är i USA! Men nu över till dagens ämne!

Affärerna: De bästa kläd/skor/smycksaffärerna hittar du på Via del Corso! Här är det lagom prisnivå där inte plånboken behöver lida och man kan hitta fina saker här! Om du är ute efter mer märkeskläder så som Dior, Gucci, Chanel osv ska du söka dig till Via Condotti, som ligger vid spanska trappan!

Några av mina favorit affärer är:
BRANDY ♥ MELVILLE: som jag och min syster blev bara storm förtjusta i! Här sålde de bommuls plagg, så som snygga linnen med djup urringning i ryggen, magkorta t-shirts, blommiga kjolar och shorts, de sålde också jättefian smycken men fjädrar på och en och en annan väska med BRANDY ♥ MELVILLE`S logga på.
Adresser: Via del Corso, 435ANG   och    Via Grottino, 433C

Camomilla: Det här var en urgulligbutik som sålde Hello Kitty prylar men även andra saker, Framför allt så sålde dem väskor, plånböcker, och prydnadsaker! Camomilla butiker finns i städer så som Milano och Rom mm men ska öppna fler butiker i Paris, Barcelona och Madrid! Är ni sugna på att se vad de erbjuder kan ni klicka in på deras hemsida camomilla.it
Adressen: Via del Corso 118

Maten: överallt i Rom kunde du hitta pasta och pizza på nästan varenda meny, vilket är bra tycker jag är jag älskar pasta och pizza! I Rom är pizzorna tunna och har en frasigbotten, precis som jag gillar.

Blue Ice: Är en glasskedja i Rom som finns på flera ställen! Här har de jättegod glass och om ni äter glass här någon gång smaka på jordgubbsorbeten och passionsorbeten då! Verkligen hur goda som helst!

06 Cafe: Här har de klart Rom´s bästa pizzor! Här är pizzan extra tunn och frasig, men på menyn står det inte bara pizza här kan du äta tortellini ,pasta, kött, sallader mm.
Adress: Ligger precis intill BRANDY ♥ MELVILLE butiken på Via del Corso.

Taverna Priscilla: Här gör de sin egna pasta och den är verkligen hur god som helst! På menyn finns, fisk, kött och pasta såklart! Plus i kanten är att det är en fruktansvärt roligt personal som jobbar där. Till restaurangen tillhör även ett hotell, men man behöver inte bo på hotell för att äta där men jag skulle rekommendera att bo där, förmodligen kanske vi ska bo där nästa gång vi åker till Rom.
Adress: Via Calabria 19
Mer info om restaurangen? KLICKA HÄR 


Överallt på Rom´s gator kunde du också hitta sånna här små söta blomster "butiker"

En av de många Zara butikerna kunde du hitta på Via del Corso

Här har ni den bästa affären i Rom! BRANDY ♥ MELVILLE!
OCh med den här bilden avslutar jag detta inlägg! Hoppas ni får en bra torsdag! Självblir det väl att åka in till Borås och "fira" in den första torsdagskvällen med mkt musik och härliga människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0