Maten i Rom

Pasta och pizza är något som kännetecknar Italien väldigt mycket och en stor matkultur för mig är italiensk mat, som är väldigt gott! Idag så ska jag berätta om några restauranger, caféer och barer i Roms trakter och även för er som gillar att laga eran egna mat så kommer jag att ge er en adress till en saluhall i Rom.

Mercato di Testaccio: Är en saluhall som är väldigt populär bland roms invånare och även turisterna som besöker staden, här finns ostar, kött, korvar, grönsaker mm att köpa!
Adressen: Piazza Testaccio , Rome 00153
Öppetider: 7.30-13.00 måndag-lördag

Achilli al Parlamento: Här kan du som älskar viner provsmaka ditt vin innan du köper det, här finns även italienska smörgåsar att köpa med sig på en stadstur igenom Rom.
Adress: Via dei Prefetti 15

Franchi: Är en delikatesbutik för er finsmakare! Här säljer de ostar, korvar, kött, vin och pasta! Jag rekommenderade om detta igår men känner att detta passar bättre in på det här inlägget!
Adress: Via Cola di Rienzo 204

Coppedé Café: Är en bar och lunchrestaurang som italienarna själva går till. Här kan du välja mellan pasta, fisk, kött och fågel. Här sägs det att de har det bästa espressokaffet i Rom.
Mellan tiderna 12.00-15.00 är det fullt med gäster så om man vill avnjuta en lugn lunch bör man äta här efter 14.30.
Adress: Via Tagliamento 28. Ligger alldeles in till kvarteret Coppede. 

Ministero della Pizza: En liten krog med goda pizzor, finns runt 50 olika sorters pizzor, men här finns även pasta och kött att beställa ifrån på menyn.
Adress: Via dei Campani 65 vid San Lorenzo

La Rosetta: Den här restaurangen ska vara en av Roms bästa fisk och skaldjursrestaurang. 
Adress: Via della Rosetta 8, ligger ett stenkast ifrån Phanteon. Mer info om La Rosetta?

Antico Arco: En restaurang med kreativ meny med annorlunda rätter, en restaurang för er som vågar provsmaka. Är lite dyrt där rätter är runt 15 euro - 30 euro
Adress: Piazzale Aurelio 7







Foton: Av mig 2005
Imorgon blir det ej uppdatering. Men på fredag är jag tillbaka igen och då får ni se vad som händer!
Ha det bra! ♥


Kommentarer
Postat av: My

Tack Fanny, jag blir så otroligt glad av dina kommentarer!

Jag kan ju också passa på att säga att din blogg är super fin, och du vet redan att jag följer den ;)

2011-06-01 @ 21:23:24
URL: http://mymagnussoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0