Vad är det med oss svenskar?

Tittade på såld på hus igår och då var de i en liten fiskeby på Costa Cálida i Spanien som hette Mazarrón som verkade hur mysig som helst och påminde mig om mitt lilla smultronställ, Léstartit på Costa Brava kusten.
I det här samhället hade framför allt spanjorerna sitt sommarställe men nu de senaste åren har turisterna hittat dit också. Jag tycker det är tråkigt när svenskar åker till "svenskställen" där det finns svenska restauranger som serverar köttbullar med potatis, brunsås och lingon, svenska resebyråer, svenska hotell, svenska affärer osv ! Jag anser att om om åker utomlands så vill man väl se annat än Sverige! Man vill väl se hur människorna i Spanien lever, vad de äter och deras kultur, man åker väl ifrån Sverige för att se något nytt och njuta av solen?
Vad tycker ni? Har jag rätt eller fel?

Kommentarer
Postat av: Madde

Kanon inlägg! :) Du har rätt, jag har aldig tänkt på de, fören nu när jag läste ditt inlägg!

2011-04-20 @ 12:12:28
Postat av: Johanna

Du har så rätt!

2011-04-20 @ 12:56:28
Postat av: Madde

Tack så mycket! :)

2011-04-20 @ 13:24:59
URL: http://maeeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0