Jul på Liseberg

Hej allihopa!
Jag vet att det var ett tag sen jag skrev ett inlägg! Har varit fruktansvärt dålig på uppdatera, men har haft fullt upp! Ville bara i detta inlägget berätta om en guidadtur vi gjorde till Liseberg igår eftermiddag!

Guidning till Liseberg med Drottning Blanka:

Igår eftermiddag guidade jag och min klass (TU11) på buss ifrån Varberg - Göteborg för turisteleverna i 2:an och en del turistelever ifrån 3:an!
Vi hade blivit tilldelade olika ställen som vi skulle berätta om av våran lärare, så jag fick berätta om Kungsbacka, Onsalahalvön och Gottskär med mera! 
Vi fick också ordna en aktivitet som skulle ske på hemvägen då vi hade gjort en frågasport om bland annat Liseberg och mycket mer som hade hänt i världen!
Det här var första gången för oss alla i min klass, att prata tydligt och artikulera i micken, samt uppmärksamma resenärerna om vilka tider man skulle samlas och vad man bör vara uppmärksam på!
Resan till Liseberg blev lyckad trots att vi inte vann något på hjulen!


Nathalie, Lina, Amanda, Sofia, jag och Johanna
Tu11


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0