Syd-och Nordön på Nya Zeeland (PART 1)

Har nu nästan kollat igenom alla broschyrer som jag packade på mig under TUR mässan i Göteborg!
Idag tänkte jag ta något/några resetips ifrån australienresor! Tänkte också att jag ska ta och fortsätta att skriva lite kort om några speciella ställen på Nya Zeeland och dela upp det i Part avsnitt som ni ser ovanför! Säger bara Enjoy!

Waiheke Island:
Waiheke är känd som "The Island of Wine" eftersom det finns många vingårdar där, men ön har inte så mycket mer att erbjuda.
Waiheke Island är en utav de större öarn på nordön av Nya Zeeland som har ett varierat och naturskönt landskap.
På den vänstra delen av ön finns den populära stads-och strandlivet. Här finner du de mysigaste caféerna, nöjena och shoppingen men om man inte är en stadsperson ska man istället bege sig till den östra sidan.
Waiheke når du lätt som ligger endast en halvtimmes båtresa från Auckland.

Nelson:
Nelson ligger på sydön längst upp i norr i Nya Zeeland.
Staden kryllar av flera vackra nationalparker, vingårdar, stränder och landets högsta antal soltimmar under året och är den näst äldsta staden i Nya Zeeland och är ett center med trevliga butiker, en fin hamn och massor av charm.
Många konstnärer som har besökt staden har förälskat sig i landskapet i och runt Nelson, så här finner du då massor av gallerier och utställningar som är värda att besöka!



Waiheke Island


Nelson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0